Vara

Blog

22 septembrie 2015

INSCRIPŢIE PE PIATRA DE HOTAR

de Geo Dumitrescu

Cin' se ia cu mine bine, 
îi dau haina de pe mine…”

(
Cântec popular)

Slav aş fi fost, de nu eram latin, 
latin aş fi, de n-aş fi fost ş
i dac -
dar a
ieșit așa: să fiu român,
şi eu cu soarta asta mă împac! 

Mi-au dat şi alții sânge şi cuvinte -
nisipuri galbene trecură-n zbor,
purtate-n
vântul Asiei, fierbinte,
să-ngrașe primitorul meu ogor.

Şi din Apus, din Miazăzi, veniră
umane pulberi, umbre ş
i lumini, 
cu bine ş
i cu rău vremuiră -
pe toate le-am sorbit în
rădăcini.

Şi nu-i nimic străin - a'mele-s toate,
dator nu
sunt: plătit-am cu prisos! -
tot plătind uitucilor la rate,
cuțitul mi-ajunsese pân' la os!

Dar am rămas așa cum scrie-n carte -
priviți-mă, şi-o să vedeți ușor
ca nu-s asemeni
nimănui în parte,
deși, -ntr-un fel, vă semăn tuturor.

Sunt bucuros de oaspeți şi prieteni ;
deschisă-i poarta, inima şi ea
;
binevenit vei fi sub
mândre cetini,
în
munții mei, la caldă marea mea.

Îmi dai un sfat? Te-ascult cu luare-aminte.
O
mâna de-ajutor îmi dai? Mulțam!
Dar nu cumva să-ţ
i bâiguie prin minte
ca asta-i Ţara cailor de ham
!

Poftiți, deci, stați la masă, stați la soare ! -
un loc prielnic vă
păstrez, amici;
v-aștept cu mintea plină, gându-n floare
(ca n
u-i de lipsă fosforul pe-aici !...)

Întind spre toată zarea poduri bune:
primesc şi dau întregului Pământ;
nu-i
gând viclean în mine să răsune,
dar nici
stăpân nu caut: eu îmi sunt!

Învăţ, cântând sau nu, şi limbi străine,
mi-or folosi - în mintea mea socot -
dar
gândesc de-asemeni că e bine
pricep întâi şi-ntâi să-not!...

Şi, iată, sunt așa cum scrie-n carte -
priviți-mă, şi-o să vedeți ușor
nu-s asemeni nimănui, în parte,
deși, -ntr-un fel, vă semăn tuturor.

Că slav eram, de n-aş fi fost latin, 
latin aş
fi, de nu mi-ar zice dac -
dar a
ieșit așa: să fiu român -
ş
i eu cu soarta asta mă-mpac! 
_____________________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...